Начало › Форуми › Дискусионен панел › Анализ на потребителско мнение за Лили рибката – Модул 1, Секция 1, Задача 5
- This topic has 2 отговори, 2 участника, and was last updated преди 1 year, 3 months by
MariyaUrilska (Фасилитатор).
-
АвторПубликации
-
декември 30, 2022 в 12:56 pm #1288
Atanas
Отговорникоктомври 1, 2023 в 7:11 pm #2456flora
УчастникПърво спорпределно медия “Гласовете” филмчето се гласифицира като “джендър”, явно част от тъй популярната джендър идеология, тоест започва с едно отпределно негативно мнение. Според автора лошите са учителите или неговата учителка, това не става ясно в медийната публикация и какво точно се има в предвид под “мокър зад ушите”. Фейсбук ревюто отново представя филмчето негативно, че “не следва традициите” и явно и бинарната представа за пола, което спред авторката е лощо. Личното ми мнение, изгледало само трейлъра е, че тази продукция може да е възможност за разговор в българското общество, стъпка за промяната на нагласите и разчупване стереотипоте около пола и както и самия филм представи “да оставим сериозните мисли за родителите”.
декември 8, 2023 в 1:21 pm #2623MariyaUrilska (Фасилитатор)
МодераторНЕ СЪМ ГЛЕДАЛА ФИЛМА, да подчертая.
Според авторите на филма доброто е да гледаш в очите, тоест фактите от реалността; циганите, които помагат на главния герой; Лили Рибката е може би магията, любовта, приемането, които водят до единство? Лошото са предразсъдъците, стереотипите към различното; че не можем да погледнем в очите едно дете; семейството, което учи сина си на „традиционни ценности“ и крайности.
Според Олга Христова доброто е персонифицирано от самата нея; сайтът „Гласове; родителите, които възпитават децата си в „традиционни семейни ценности“ (и не гледат с тях лошия филм). Според нея лошото е представено от самия филм; „измамата“ с рибата от рекламите на филма; рекламирането като семеен филм; фактът, че дете/човек може да е небинарен; описанието на главния герой като „неразбран“ и „традиционното семейство“ като „необразовани и мърляви“; описанието на медицинските лица като „неразбиращи“; че циганите-магьосници са описани като единствените приемащи главния герой; посланието, че децата са необикновени като главния герой; „пренебрегване на традиции, предци и наука“; „пропагандата“.
Според сайта „Гласове“ хубаво е, че има “тревожни отзиви за филма във фейсбук”, че я има Олга Христова да се възмути… Лошото е самото споменаване на темата за трансджендър хора; самият филм; Ясен Григоров; фактът, че държавата е субсидирала филма; рекламата за филма…
Действително виждаме, че ценностите и начина на оценка кое е добро и зло са преобърнати в сравнението между авторите на филма и авторите на статията. Страшно е, че не се забелязва нищо по средата между “добро” и “лошо”, няма нюанси, няма въпроси, няма чудене “какво иска да каже авторът на филма” – има само дамгосване и черно-бяло мислене. -
АвторПубликации
- Трябва да влезете в профила си, за да отговорите в темата.